Kaymanov blog

moje vyplody XD

10 októbra 2009

Comics Salon / Istrocon 2009

Nuž, tak konečne som sa dostal na Istrocon. Nikdy mi to nevyšlo či už z mojej hamblivosti ísť do neznáma sám alebo kvôli dovolenke. Keďže sa dovolenka tento rok nekonala a neznámo už (vďaka kamarátovi a AnimeShow/GameExpo) nebolo tak nič mi v návšteve nerobilo problém .-) .



Prvý deň

Nešiel som hneď od začiatku keďže nebolo nič zaujímavé a chcel som sa vyhnúť aj tlačenici pri vstupe. Potom som sa s kamarátom dohodol na piatu (čiže ešte o niečo neskôr). Na kamarátovu radu, že však nikto v kostíme nepôjde som ani ja ani on v kostíme nešli no mohli sme - veľa ľudí bolo v kostíme.. Prvá prednáške, na ktorú sme šli bolo predstavenie slovenskej online hry Emporea, na ktorej pracujú aj ľudia čo ich poznám.

 

Potom nasledovala prednáška o novinkách vo svete Marvell komixov. Potom som behal s Homerom na chrbte a fotil :)

 
  
Všetky fotky nájdete tu. Ešte som si aj pohár NERV stihol so zľavou kúpiť :-)



Druhý deň
V sobotu som šiel hneď ráno (v kostíme ako Jigen Daisuke)na 9:00 pozrieť si anime film, ktorý som už dlhšie chcel vidieť - Beyond the Clouds - krásny (aj keď trochu zdĺhavý) romantický scifi filmík. Hneď potom som bežal na japonskú drámu - Neúplné priznanie. Bývalý policajný vyšetrovateľ sa príjde na stanicu priznať, že pred troma dňami zabil svoju manželku. Veľmi zaujímavý film, ktorý zodpovedá na otázky prečo ju zabil? Naozaj ju zabil? Čo robil tie tri dni? Ďalej uvidíme ako prípad vyjde na verejnosť a ako sa budú snažiť všetko zapiplať a pod. Bol s anglickými titulkami - mal som pocit, že pár ľudí to odradilo :)

Nasledovala celkom zaujímavá prednáška - Evanjelium podľa Roddenberryho - Scarlett „Darth Zira“ Rauschgoldová. Viac menej to bola diskusia medzi prednášajúcou a niektorými poslucháčmi - o to zaujímavejšie a jedinečné. Celkom ma potešilo, že nie som sám čo vníma Star Trek inak ako by netrekkie čakal (proste tam nejde o fazery a tak :). Celkom sa mi páčilo ako niekto spomenul príhodu z kastingu na TNG, keď sa Patrick Steward spýtal Roddenberryho prečo by mal byť kapítán vesmírnej lode v idealizovanej budúcnosti plešatý veď vtedy už na to určite budú mať liek. Rodenberry mu povedal, že v budúcnosti sa nikto nebude zaujímať o to či je niekto plešatý alebo nie. No kto pochopil tak by sa mu Star Trek páčil :)
Potom už prišiel kamarát (v kostíme Wolverina) s priateľkou, tak sme tam chvíľu pobehovali, stretli ďalšieho kamaráta, hrali Go (konečne to viem hrať! :). Nakoniec sme šli pozerať CosPlay. Wolverine jednoznačne najlepší no vyhral Pacman...


Tretí deň
V nedeľu som bol celý deň, ale ubehlo to ako keby som tam bol len doobeda. Hneď z rána som pozeral dlhý film Watchmen - Strážcovia. Veľmi dobrý film podľa komixu. Spolu s Batmanom asi najlepšie stvárnenia (teda, myslím prvého Batmana od Burtona a posledných dvoch). Potom sú dobrí ešte x-meni :). Po filme som si pozrel dve prednášky. Prvá bola o seriále Firefly, druhá sa volala Moderný ninja. Po dvoch prednáškach už som mal dosť svetla a opäť som dostal chuť na tmavé miestnosti takže som šiel do Anime Salónu pozrieť si jeden z najnovších filmov Mamoru Oshii - Sky Crawlers. Budem siho musieť pozrieť ešte raz lebo toľko malých skrytých vecí tam bolo aby človek všetko pochopil, že na prvý krát mi to nešlo. Stojí za pozretie jednoznačne každému kto nie je rád vodený pri filme za ručičku smerom k celej myšlienke.
Po Sky Crawlers už som zostal v Anime saloníku na super zábavný anime seriál Full Metal Panic: Fumoffu, ktorý mal počas tých troch nieľov niekoľko potleskov na vtípkoch čo tam boli :) Proste čistá zábava na úkor chudáka militantného Sagaru. Fumoffu skončilo uprostred záverečného vyhodnotia takže sa i tam nechcelo uprostred ísť a keďže už skladali aj herné konzoly, ktoré som plánoval takto ku koncu keď už bude väčšina ľudí preč, tak som šiel domov.


Štatistiky
Nebol by som to veru ja kebyže som si nespravil po týchto troch nejakú tú štatistiku :)
Takže celkovo, som videl dva filmy (Neúplné priznanie, Watchmen), 2 anime filmy (Sky Crawlers, Beyond the Clouds), prvé 1-3 diely anime seriálov (Samurai Champloo, Higashi no eden, Full Metal Panic FUMOFFU) a navštívil som 5 prednášok (Emporea online, Najlepšie súčasné Marvel série, Evanjelium podla Roddenberryho, Firefly pro začátečníky a pokročilé, Moderný ninja). Zmeškal som workshop na vyrobu japonskeho meca. Videl som Cosplay, hlasoval v nom a tiez som odovzdal hlasy podľa mňa najlepším nakresleným dielam vo FanArt a OriginalArt. Ďalej som sa naucil hrat Go :)
Zjedol som 1 sojovy rez a 1 princezku (z domu), 1 hot-dog, 1 tatranku a 1 zmrzlinu (Calipso?). Vypil som dve 0,7l mineralky z domu, dve 0,5l mineralky z domu, dve mineralky O2 Oxygen (nie tel. operator) a jednu veľkú kofolu. Na Comicsalone/Istrocone som stravil v piatok cca 4 hodiny, v sobotu 11 hodin, v nedelu 8,5 hodiny co je celkovo za cely con 24,5 hodiny.
A to vsetko len za 11 eur! (plus poplatky za jedlo :)

A k tomu som videl kopu super kostymov, ktore ten moj poslali krasne niekam :) No aspon som dotvaral atmosferu.


Čiže ak by som mal zhodnotiť celé tri dni tak boli to skvele strávené dni a už sa neviem dočkať Anime Show a Game Expo 2010!!

Menovky:

0 komentárov:

Zverejnenie komentára

Prihlásiť na odber Zverejniť komentáre [Atom]

<< Domov